Jenka-tuoteperhe

Juha Lappalainen kuvailee Jenka-tuoteperheen jäseniä seuraavasti:

Pieni-Jenka

"Kun yrityksesi viestintä kaipaa vain pientä terävöittämistä. Otan viilani esille, kun sinä kummastelet, miksi naapuriyritys saa viestinsä läpi, mutta sinä jäät ilman huomiota. Istutaan pöydän ääreen kerran tai kaksi. Voi olla, että jo yhdellä tapaamisella saamme riittävän määrän vastauksia niihin kysymyksiin, joita et itse ole osannut kysyä."

Osa-Jenka

"Valmennan sinut ja henkilökuntasi ymmärtämään median käyttäytymistä. Valmistelemme yhdessä uudenlaista otetta julkisuuskuvaan: päivitämme yrityksesi nettisivut ajan tasalle, suunnittelemme julkisuusstrategiaa ja yksittäisiä tapahtumia. Voimme tavata muutaman kerran, pidän sinulle ja sopivalle osalle henkilöstöä henkilökohtaiset tai ryhmävalmennukset. Olen toimittaja, joten kirjoitan tekstejä toimittajan otteella, nopeasti ja laadukkaasti. Mediasalkustani löytyy myös muita työkaluja, sillä teen töitä ammattitaitoisten valokuvaajien ja graafikoiden kanssa. Visuaalisen ilmeen skarppaaminen tai uudelleen luominen ovat meille kuuluvia töitä."

Iso-Jenka

"Iso käännös on tarpeen, jos yrityksesi haluaa ottaa uusia askeleita liiketoiminnassa. Se voi olla laajentumista uusille alueille, toiminnan kasvattamista tai nykyisen toiminnan yleistä petraamista. Iso Jenkalle on tilausta, jos sinulla ja luottoihmisilläsi yrityksessä on kova tahtotila toimia mutta epävarmuutta siitä, mitä pitäisi tehdä ja miten. Minä väännän media- ja julkisuusasioita oikealle kierteelle, mutta kumppaneitteni avulla pystyn kehittämään yrityksesi toimintaa leveämmälläkin rintamalla."

Koko-Jenka

"Täydellinen paletti mediavalmennukseen ja/tai yrityksen kehittämiseen liittyviä palveluita vaatii todellista jenkaamista. Yrityksen julkinen kuva on sitä tärkeämpää, mitä syvemmälle palveluyhteiskuntaan menemme. Kenelläkään ei ole enää varaa istua puhelimen tai faksin ääressä odottamassa tilauksia: asiakkaat on etsittävä. Asiakkaille on tarjottava palveluja – ja vielä sillä tavoin, että he ymmärtävät tarvitsevansa niitä. Ajattelen kokonaisvaltaista julkisuusstrategian rakentamista kumppanuutena. Se voi kestää pitkään, mutta töitä voi olla vaikkapa päivä tai kaksi kuukaudessa. Tärkeintä on määrätietoisuus ja yhteinen tahto. En väitä osaavani kaikkea, mutta väitän, että osaan nähdä tarpeet ja hakea apua tai kumppaneita."